Met de auto op vakantie? Zorg dat je kan rekenen op pechverhelping.

Kirsten Van Praet |

min. leestijd |

Mobiliteit

Niets is vervelender dan op weg naar je vakantiebestemming een platte band of andere vorm van autopech te krijgen. Pech komt altijd ongelegen! We zouden niet graag hebben dat jouw vakantie in het water valt. Daarom raden we aan dat je bijstand afsluit zodat je meteen je reis kan verderzetten. In dit artikel leggen we je alles uit wat je over pechverhelping moet weten.

Wat zit er inbegrepen in pechverhelping?

De meeste mensen denken bij autopech aan een platte band of lege accu. De problemen die je kan tegenkomen gaan veel breder dan dat. Wat als je een sleepdienst nodig hebt na een ongeval? Of misschien heb je de verkeerde brandstof getankt? Wie weet heb je meteen een vervangwagen nodig om je reis verder te zetten?

Bij Corona Direct bieden we onze klanten een heel ruim pakket aan dat we Bijstand noemen. Hierbij zit bijstand bij autopech, een ongeval en een lekke band inbegrepen, en je kan bijstand zowel voor België als voor Europa afsluiten. Naast een vervangwagen kan de bestuurder ook vrij kiezen uit alternatieve vervoersmiddelen om zijn reis verder te zetten. Daarvoor heeft hij een mobiliteitsbudget van €200 ter beschikking staan.

Lees ook: Hoe moet je bij een ongeval een aanrijdingsformulier invullen

    De evolutie van pechbijstand

    Vroeger was pechverhelping gelimiteerd tot wagens. Nu kan je bijstand afsluiten voor elk type voertuig: motor, fiets, e-bike, e-step, scooter… In de bijstand die wij aanbieden zitten alle voertuigen die je wilt in één bijstandsverzekering en slechts één voertuig (auto, motor) hoeft bij ons verzekerd te zijn. De bijstand geldt niet enkel voor wie de verzekering afsluit. Je kan voor je hele gezin bijstand afsluiten. Jezelf, je partner en je kinderen zijn met één verzekering allemaal gedekt.

    En bijstand gaat nog verder dan dit. Wat als je vakantie door een natuurramp in het water valt? Jij en je gezin moeten vroegtijdig de vakantie afbreken en terug naar huis gaan. Misschien is het zelfs nodig dat jullie gerepatrieerd worden. Of je breekt je been tijdens je skivakantie. Misschien geraakte na een vliegreis je bagage kwijt.

    Bij Corona Direct voorzien we al deze situaties met onze bijstandsverzekering. Met de ‘Familie onderweg’-waarborg bieden we bijstand bij een natuurramp, betalen we niet-genoten vakantiedagen en repatriëring terug en dekken we je medische kosten bij een ongeluk. Ook je bagage kan je laten verzekeren.

    Online bijstand afsluiten

    Om je voertuigen te laten verzekeren, hoef je tegenwoordig geen afspraak te maken met een verzekeringsmaatschappij. Je kan online je bijstandspakket samenstellen en aanpassen. Enkele kliks later ontvang je een prijsberekening in je mailbox. Ben je meteen zeker van je zaak, dan kan je de polis bij ons zelfs digitaal ondertekenen. Geen papierwerk, geen gedoe. Zo eenvoudig kunnen verzekeringen zijn.

    Op zoek naar pechbijstand?

    Stel zelf je verzekering samen

    Over Corona Direct Bijstand

    Corona Direct Bijstand is een verzekering die voor 1 jaar wordt afgesloten. Op elke jaarlijkse vervaldag wordt je polis stilzwijgend met 1 jaar verlengd.

    Voor je een contract ondertekent, vragen we je om de algemene voorwaarden en het informatiedocument over het verzekeringsproduct (IPID) te bekijken. De bijzondere en de algemene voorwaarden hebben voorrang op commerciële brochures en op teksten op coronadirect.be.

    De jaarlijkse bijstandsverzekering zorgt ervoor dat je hulp krijgt in geval van pech, ongeval, vandalisme of diefstal van jouw fiets of voertuig. Je kan deze verzekering uitbreiden met bijstand aan de personen in geval van ziekte, ongeval of overlijden van jezelf, de verzekerde gezinsleden of familieleden die thuis gebleven zijn, of met een bagageverzekering.

    Voornaamste zaken die verzekerd zijn:
    • Pechverhelping, sleepdienst, vervoer ingevolge een defect, een ongeval of een diefstal van de fiets of het voertuig met aanhangwagen, ingeschreven in België;
    • Tussenkomst vanaf de woonplaats van de verzekerde. Vervangvoertuig of -fiets gedurende max. 5 dagen of mobiliteitsbudget tot max. 200 EUR.
    • Bijstand in geval van verlies van de sleutels van het voertuig, van het hangslot van de fiets of bij geblokkeerd hangslot of vervoerkosten tot max. 125 EUR voor het afhalen van een duplicaat sleutel;
    • Bij fietspech of -diefstal: Vervoer van verzekerde en zijn bagage tot max. 200 EUR;
    • Bagages en kampeermateriaal;
    • Max. 5 gesprekssessies psychologische bijstand na een fietsongeval.

    Optionele uitbreidingen:
    • voertuigbijstand buitenland
    • bijstand aan personen bij ziekte, lichamelijk ongeval, overlijden, natuurrampen
    • bagage

    Voornaamste zaken die niet verzekerd zijn:
    • Alles wat niet expliciet gedekt is in de algemene voorwaarden
    • De prijs van vervangstukken, onderhoudskosten, diagnosekosten, herstellingskosten en kosten voor demontage van het voertuig of de fiets
    • Herhaalde defecten als gevolg van het niet herstellen van het voertuig of fiets
    • Gezondheidskuren, verblijven en behandelingen voor herstel, revalidatie en fysiotherapie
    • Diefstal van bagage en persoonlijke bezittingen zonder toezicht achtergelaten op een openbare plaats of opgeslagen in een lokaal dat ter beschikking staat van meerdere personen of achtergelaten in de niet-afgesloten koffer van een voertuig

    Bereken zelf je prijs en ontvang een offerte via www.coronadirect.be/nl/mobiliteit/bijstand of bel 02/244 23 23.

    Corona Direct Bijstand is een verzekeringsproduct dat valt onder het Belgisch recht en verkocht wordt door Corona NV, Karel Rogierplein 11 in 1210 Brussel, België, RPR BTW BE Brussel 0403 263 939, verzekeringsonderneming erkend onder code 0435.

    Wil je een klacht indienen? Onze klachtendienst en de ombudsman zijn er om jou te helpen. Meer info

    De bijstand in het kader van deze polis van deze verzekering wordt door onze partner Europ Assistance georganiseerd. In het kader van jouw bijstandsaanvraag zullen jouw persoonsgegevens verwerkt worden conform de richtlijnen opgenomen in hun privacyverklaring: https://www.europ-assistance.be/nl/privacy. 

    Vragen of hulp nodig? We helpen je graag verder