Medewerkers van autoverzekering

Wat als je hoogzwanger overkop gaat met de auto?

Nevert Degirmenci

Nevert Degirmenci |

3 min. leestijd |

Mobiliteit

Hoogzwanger en een paar keer overkop gegaan toen haar auto werd aangereden door een vrachtwagen: de jonge vrouw die ons belde, was zojuist door het oog van de naald gekropen. Voor Bouchra, een van de medewerkers die dagelijks paraat staan in de kantoren in Diegem, was dit zo’n oproep die haar nog lang zou bijblijven.

‘‘We krijgen zo’n 300 oproepen per maand binnen, en de meeste van die telefoontjes zijn nooit echt dramatisch. Mensen bellen ons veelal met praktische vragen over een takelwagen of over hun vervangwagen, of ze willen weten wanneer hun schade vergoed wordt.’’, zegt Bouchra

Paar keer overkop

Bouchra:‘‘Maar zo heel af en toe is een telefoontje toch ingrijpend genoeg om het nooit meer te vergeten. Zoals die ene oproep van die jonge vrouw die net een ongeval had gehad. Omdat ze hoogzwanger was van haar eerste kindje, was ze zo over haar toeren dat ze nauwelijks een woord gezegd kreeg. Pas toen haar man aan de telefoon kwam, kreeg ik wat meer details. Zijn vrouw, die aan het stuur zat toen het gebeurde, wilde op de autostrade van rijstrook wisselen. Helaas zag ze te laat dat er een vrachtwagen langs achteren aankwam, en die laatste reed met volle snelheid op hun auto in. De klap was zo hard dat ze een paar keer overkop gingen.

Als bij wonder waren ze allebei ongedeerd, op wat blauwe plekken na. Ze vonden het zelfs niet eens nodig om een ziekenwagen te bellen, ze wilden vooral van mij horen of hun verzekering de schade wel zou dekken. Je kunt dat misschien raar vinden, maar ik heb al vaker gemerkt dat gerust zijn voor veel mensen ook betekent: weten dat je schade snel vergoed zal worden. Gelukkig kon ik dat koppel vertellen dat ze zich daar alvast geen zorgen over moesten maken: ze hadden een Full Omnium, dus al hun schade zou terugbetaald worden. Ik heb ze op het hart gedrukt toch maar naar de dokter te gaan: ik ben zelf ook moeder, dus ik had zelf ook willen weten of mijn kindje wel oké was.’’

Goed afgelopen

Bouchra:‘‘Toen ik die vrouw een paar dagen later opbelde - dat doen wij standaard na een ongeval - vertelde ze me dat ze inderdaad naar de dokter waren gegaan. Alles was in orde met haarzelf, haar man én hun baby, ze had alleen nog wat last van haar schouder. Ik was zelf oprecht blij met dat nieuws: je ongeboren kind verliezen in een auto-ongeval, ik mag er niet aan denken.

Het is uiteindelijk allemaal goed afgelopen, maar dat telefoontje heeft toch dagenlang door mijn hoofd gespookt. Achteraf gezien ben ik trots dat ik die mensen met raad en daad heb kunnen bijstaan tijdens zo’n dramatisch moment in hun leven. Het was zeker niet de makkelijkste oproep, maar wél eentje waardoor ik weer eens besefte dat we wel degelijk het verschil maken in het leven van onze klanten.’’

Je offerte in een aantal clicks!

Ontdek het bedrag dat je kan besparen.

Vragen of hulp nodig? We helpen je graag verder