Vrouw aan het stuur van een auto

Wat doe je best eerst na een ongeval?

Nevert Degirmenci

Nevert Degirmenci |

3 min. leestijd |

Mobiliteit

Een doffe klap. Je airbag blaast op, je voelt de ruwe stof een fractie van een seconde tegen je gezicht. Het duurt even voor je beseft: ‘‘Ik heb zonet een ongeval gehad.’’ Ook al ben je geen paniekerig type: je bent toch danig geschrokken. Nog voor je kunt uitstappen om de schade te bekijken, schieten er tientallen vragen door je hoofd. ‘‘Ben ik in fout?’’ ‘‘Sta ik in de weg van het aanstormende verkeer?’’ ‘‘Ben ik eigenlijk wel goed verzekerd?’’ ‘‘Hoe moet ik nu straks mijn kinderen van school afhalen?’’ ‘‘Wat nu?’’ ‘‘Waar moet je beginnen?’’

Weg met je zorgen

Op zo’n moment wil je eigenlijk twee dingen: een helpende hand en een luisterend oor. Iemand die je geruststelt, een antwoord biedt op al die vragen én ervoor zorgt dat je dagtrip in het weekend toch kan doorgaan. Kortom: iemand die al je zorgen wegneemt, liefst zo snel mogelijk.

Het handigst zou zijn als zo’n dienst gewoon standaard bij je autoverzekering zat, zonder dat je er nog één of ander duur abonnement bovenop moet nemen. Wel, bij Corona Direct Verzekeringen hebben we dat goed begrepen: bij ons krijg je bij je verzekeringspolis dus automatisch een helpende hand en een luisterend oor. Het zijn onze mensen van het bijstandsteam die ervoor zorgen: geen anonieme telefonisten van één of andere helpdesk, maar sympathieke werknemers die de telefoon opnemen in onze kantoren in Diegem.

Snel geholpen

Onze eerste bezorgdheid? Iedereen die gestrand is na een ongeval zo snel mogelijk helpen. Bijvoorbeeld: door je een takelwagen te sturen, of een takelwagen én de vervangwagen. Of we bellen iemand die jouw kinderen van school ophaalt, zodat je je daar alvast geen zorgen over hoeft te maken. Dat niet alleen: we proberen je eerst te kalmeren, als je daar nood aan hebt. We vragen of je wagen niet in de weg staat, en of je je fluohesje al hebt aangetrokken. We luisteren naar je verhaal, omdat we weten dat zoiets deugd kan doen.

Jij bent belangrijker dan je auto

Ook nadien zijn onze mensen van het bijstandsteam nog altijd met je begaan. Schrik niet als we je in de dagen na je ongeval opbellen om te vragen hoe het gaat, en of we verder nog iets voor je kunnen betekenen. (Inderdaad: hoe het met jóú gaat. Je auto mag dan al verzekerd zijn bij Corona Direct, jij bent nog altijd een pak belangrijker.) Als je na je ongeval dus panikeert, ergens over strest, ongerust bent of gewoon ergens mee zit: gewoon 02/244 23 23 bellen. Het bijstandsteam van Corona Direct Verzekeringen zit klaar om een oplossing te vinden voor al je problemen. Groot én klein!

Je offerte in een aantal clicks!

Ontdek het bedrag dat je kan besparen.

Vragen of hulp nodig? We helpen je graag verder