‘‘We krijgen zo’n 300 oproepen per maand binnen, en de meeste van die telefoontjes zijn nooit echt dramatisch. Mensen bellen ons veelal met praktische vragen over een takelwagen of over hun vervangwagen, of ze willen weten wanneer hun schade vergoed wordt.’’, zegt Bouchra

Paar keer overkop

Bouchra:‘‘Maar zo heel af en toe is een telefoontje toch ingrijpend genoeg om het nooit meer te vergeten. Zoals die ene oproep van die jonge vrouw die net een ongeval had gehad. Omdat ze hoogzwanger was van haar eerste kindje, was ze zo over haar toeren dat ze nauwelijks een woord gezegd kreeg. Pas toen haar man aan de telefoon kwam, kreeg ik wat meer details. Zijn vrouw, die aan het stuur zat toen het gebeurde, wilde op de autostrade van rijstrook wisselen. Helaas zag ze te laat dat er een vrachtwagen langs achteren aankwam, en die laatste reed met volle snelheid op hun auto in. De klap was zo hard dat ze een paar keer overkop gingen.
Als bij wonder waren ze allebei ongedeerd, op wat blauwe plekken na. Ze vonden het zelfs niet eens nodig om een ziekenwagen te bellen, ze wilden vooral van mij horen of hun verzekering de schade wel zou dekken. Je kunt dat misschien raar vinden, maar ik heb al vaker gemerkt dat gerust zijn voor veel mensen ook betekent: weten dat je schade snel vergoed zal worden. Gelukkig kon ik dat koppel vertellen dat ze zich daar alvast geen zorgen over moesten maken: ze hadden een Full Omnium, dus al hun schade zou terugbetaald worden. Ik heb ze op het hart gedrukt toch maar naar de dokter te gaan: ik ben zelf ook moeder, dus ik had zelf ook willen weten of mijn kindje wel oké was.’’