Wat moet je doen wanneer je je sleutels verloren bent?
Iedereen heeft het wel eens voor. Je staat voor de deur van je woning en merkt dat je je sleutels niet meteen vindt. Hoe hard je ook zoekt, je vindt ze echt niet. Wat moet je nu best doen? En komt je verzekering tussen?
1. Keer terug op je stappen
De beste manier om iets dat je kwijt bent terug te vinden, is door na te denken wat je allemaal gedaan hebt die dag. Keer eventueel terug naar plaatsen waar je geweest bent, en waar je de sleutels mogelijk hebt laten liggen.
2. Heb je een reservesleutel?
De slimste aanpak is om altijd een reservesleutel bij iemand in bewaring te geven. Is dit het geval, dan kan je deze persoon contacteren en met je reservesleutel binnenkomen. Als je nadien de sleutels nog steeds niet gevonden hebt, kan je best je slot laten vervangen zodat niemand kan inbreken met jouw sleutel.

3. Bel je verzekeraar voor een slotenmaker
Als je je woning niet meer binnen kan door verlies of diefstal van jouw sleutels of een beschadigd slot, brengt Corona Direct jou in contact met een slotenmaker in jouw buurt en betalen wij de verplaatsings- en depannagekosten terug tot maximum € 250. Per verzekerd gebouw wordt één enkele tussenkomst per jaar terugbetaald.
Goed om weten
Je slot laten vervangen is inbegrepen in onze Woningverzekering. Wanneer je dit probleem voorhebt, kan je ons bellen op het nummer 02/244 23 23 zodat we je direct kunnen verderhelpen. Ook wanneer je slot beschadigd is door een poging tot diefstal, komen we tussen bij de herstelkosten. In dat geval doe je ook best een aangifte bij de politie.
Voor je deze verzekering afsluit, mag je niet vergeten de infofiche door te nemen en de algemene voorwaarden te lezen.