Concrete duurzaamheidsacties

Concrete duurzaamheidsacties

Bij Corona Direct bieden we verzekeringen aan op maat van vandaag en klaar voor de uitdagingen van morgen. We doen dit met aandacht en respect voor milieu en klimaat en met oog op het welzijn van onze medewerkers.

De enige manier waarop we steeds op één lijn blijven met klanten en medewerkers is door onszelf en onze aanpak voortdurend in vraag te durven stellen. We bijten ons dus met plezier vast in onze ESG-ambities!

Klimaat en milieu

We zetten ons met enthousiasme in om samen met alle medewerkers een positieve impact te hebben op klimaat en milieu. Zo garanderen we de toekomst van de planeet voor de komende generaties en creëren we een gezondere omgeving voor mens en dier.

Door onze verhuis naar hartje Brussel in 2022 konden we een stevigere stempel drukken op duurzaam woon-werkverkeer. Dankzij de nieuwe locatie en het sterk aantrekkelijk maken van fiets en openbaar vervoer evolueerden we van 20% naar 76% groene interne mobiliteit. En hier stopt het niet. We mikken op 83% groene mobiliteit in 2024.

Onze broeikasgassen en ecologische voetafdruk moeten omlaag! We dragen ons steentje bij door de transitie naar hybride en volledig elektrische voertuigen. We investeren in elektrische laadpalen in onze parkings zodat elektrisch rijden niet de toekomst, maar het ‘nu’ wordt.

Met onze Kilometerverzekering voor auto en motor krijgen klanten voor elke niet-gereden kilometer geld terug. Zo zorgen we ervoor dat bestuurders bewuster omgaan met hun gereden kilometers. En dat komt het klimaat alleen maar ten goede.

Door het installeren van verpakkingsvrije drankautomaten verminderen we de aankoop van flesjes en blikjes frisdrank. Iedere medewerker beschikt over herbruikbare drinkbussen. Tot nu toe werden al 23.000 verpakkingen vermeden.

Om de natuur te beschermen en verdere ontbossing tegen te gaan, hebben we al mooie stappen gezet om ons papierverbruik te verminderen. We stimuleren namelijk onze klanten elke dag om te kiezen voor digitale communicatie en post te beperken. Tegenover januari 2020 is ons papierverbruik voor klantenmailings hierdoor met maar liefst 70% afgenomen!

In 2022 lieten we alle TL-buizen in ons kantoor vervangen door LED-lampen. Deze lampen verbruiken 35% minder elektriciteit. In de toekomst zullen bepaalde zones ook uitgerust worden met aanwezigheidssensoren om te vermijden dat ongebruikte zones worden verlicht. Zo beperken we ons energieverbruik en verspillen we niet onnodig de kostbare bronnen van de aarde.

We kiezen resoluut voor een investeringsstrategie waarbij we rekening houden met onze impact op de omgeving. Investering in wapens en steenkool keuren we af. Ook de olie & gas industrie moet minstens 40% hernieuwbare energie of natuurlijk gas produceren. Tegen eind 2022 zijn we compliant volgens de Transition Acceleration Policy (TAP) van de Belfius groep.

Door onze verhuis naar hartje Brussel in 2022 konden we een stevigere stempel drukken op duurzaam woon-werkverkeer. Dankzij de nieuwe locatie en het sterk aantrekkelijk maken van fiets en openbaar vervoer evolueerden we van 20% naar 76% groene interne mobiliteit. En hier stopt het niet. We mikken op 83% groene mobiliteit in 2024.

Onze broeikasgassen en ecologische voetafdruk moeten omlaag! We dragen ons steentje bij door de transitie naar hybride en volledig elektrische voertuigen. We investeren in elektrische laadpalen in onze parkings zodat elektrisch rijden niet de toekomst, maar het ‘nu’ wordt.

Met onze Kilometerverzekering voor auto en motor krijgen klanten voor elke niet-gereden kilometer geld terug. Zo zorgen we ervoor dat bestuurders bewuster omgaan met hun gereden kilometers. En dat komt het klimaat alleen maar ten goede.

Door het installeren van verpakkingsvrije drankautomaten verminderen we de aankoop van flesjes en blikjes frisdrank. Iedere medewerker beschikt over herbruikbare drinkbussen. Tot nu toe werden al 23.000 verpakkingen vermeden.

Om de natuur te beschermen en verdere ontbossing tegen te gaan, hebben we al mooie stappen gezet om ons papierverbruik te verminderen. We stimuleren namelijk onze klanten elke dag om te kiezen voor digitale communicatie en post te beperken. Tegenover januari 2020 is ons papierverbruik voor klantenmailings hierdoor met maar liefst 70% afgenomen!

In 2022 lieten we alle TL-buizen in ons kantoor vervangen door LED-lampen. Deze lampen verbruiken 35% minder elektriciteit. In de toekomst zullen bepaalde zones ook uitgerust worden met aanwezigheidssensoren om te vermijden dat ongebruikte zones worden verlicht. Zo beperken we ons energieverbruik en verspillen we niet onnodig de kostbare bronnen van de aarde.

We kiezen resoluut voor een investeringsstrategie waarbij we rekening houden met onze impact op de omgeving. Investering in wapens en steenkool keuren we af. Ook de olie & gas industrie moet minstens 40% hernieuwbare energie of natuurlijk gas produceren. Tegen eind 2022 zijn we compliant volgens de Transition Acceleration Policy (TAP) van de Belfius groep.

Maatschappij en welzijn

Hoe wij onze medewerkers behandelen zegt iets over hoe wij zijn als bedrijf. Diversiteit en inclusie zijn bij ons sleutelwoorden. We zijn op één lijn met onze medewerkers en klanten, die we onze producten voorschotelen in alle transparantie en eenvoud.

We investeren in de gezondheid van onze medewerkers door het aanbieden van vers fruit, gezonde drankjes en door het stimuleren van beweging. We zetten ook in op mentaal welzijn via het EAP (Employee Assistance Program), onze veerkrachtcoach en vertrouwenspersonen. Zo worden onze medewerkers elke dag gehoord.

We werken een diversiteitstraject uit waarbij we niet enkel meer vrouwen in belangrijke functies wensen te krijgen, maar ook aandacht besteden aan de inclusie van personen met migratieachtergrond, andersvaliden en oudere personen. Door diversiteit in ons personeel kunnen we beter inspelen op de noden van een divers en multicultureel België.

Als Baanbrekende Werkgever engageren we ons om onze medewerkers centraal te plaatsen in een hybride werkomgeving. Door het vertrouwen in onze medewerkers laten we 50% tot 75% thuiswerk toe, in functie van de ervaring en aard van de activiteiten. We zetten in op flexibiliteit en gebruiksgemak, voor klanten en medewerkers, waarbij we ook digitaal nabij willen zijn.

We focussen op initiatieven om misleidende verkoop te voorkomen. Zo houden we bijvoorbeeld onze communicatie kritisch onder de loep. We vinden het als bedrijf ontzettend belangrijk dat de consument weet hoe onze producten in elkaar zitten en wat de voorwaarden zijn. We zetten in op klare taal en transparante communicatie. Zo lanceerden we o.a. een verzekeringsalfabet om verzekeringstermen op een eenvoudige manier uit te leggen.

We zijn er als verzekeraar om onze klanten te ondersteunen in moeilijke tijden: een auto-ongeval, een overstroming… Maar we zetten ook in op preventie en nazorg. We ondersteunen goede doelen zoals vzw Tous à pied, vzw Rondpunt en vzw SAVE, ook bekend als Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK). Deze doelen maken kinderen bewust van verkeersveiligheid, ondersteunen verkeersslachtoffers en begeleiden nabestaanden bij het verlies van een kind in het verkeer.

We investeren in de gezondheid van onze medewerkers door het aanbieden van vers fruit, gezonde drankjes en door het stimuleren van beweging. We zetten ook in op mentaal welzijn via het EAP (Employee Assistance Program), onze veerkrachtcoach en vertrouwenspersonen. Zo worden onze medewerkers elke dag gehoord.

We werken een diversiteitstraject uit waarbij we niet enkel meer vrouwen in belangrijke functies wensen te krijgen, maar ook aandacht besteden aan de inclusie van personen met migratieachtergrond, andersvaliden en oudere personen. Door diversiteit in ons personeel kunnen we beter inspelen op de noden van een divers en multicultureel België.

Als Baanbrekende Werkgever engageren we ons om onze medewerkers centraal te plaatsen in een hybride werkomgeving. Door het vertrouwen in onze medewerkers laten we 50% tot 75% thuiswerk toe, in functie van de ervaring en aard van de activiteiten. We zetten in op flexibiliteit en gebruiksgemak, voor klanten en medewerkers, waarbij we ook digitaal nabij willen zijn.

We focussen op initiatieven om misleidende verkoop te voorkomen. Zo houden we bijvoorbeeld onze communicatie kritisch onder de loep. We vinden het als bedrijf ontzettend belangrijk dat de consument weet hoe onze producten in elkaar zitten en wat de voorwaarden zijn. We zetten in op klare taal en transparante communicatie. Zo lanceerden we o.a. een verzekeringsalfabet om verzekeringstermen op een eenvoudige manier uit te leggen.

We zijn er als verzekeraar om onze klanten te ondersteunen in moeilijke tijden: een auto-ongeval, een overstroming… Maar we zetten ook in op preventie en nazorg. We ondersteunen goede doelen zoals vzw Tous à pied, vzw Rondpunt en vzw SAVE, ook bekend als Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK). Deze doelen maken kinderen bewust van verkeersveiligheid, ondersteunen verkeersslachtoffers en begeleiden nabestaanden bij het verlies van een kind in het verkeer.

Vragen of hulp nodig? We helpen je graag verder