Uw premie wordt berekend op basis van meerdere criteria waaronder uw verzekeringshistoriek. Dit schadeattest krijgt u van uw vroegere verzekeraar(s).
Als u de afgelopen vijf jaar door dezelfde verzekeringsmaatschappij was verzekerd en u van verzekeraar wenst te veranderen, zal uw schadeattest u automatisch toegestuurd worden op het einde van uw contract.
Was u in de afgelopen vijf jaar verzekerd bij meerdere verschillende maatschappijen? Dan moet u bij elk van die maatschappijen een schadeattest aanvragen. U kunt een duplicaat van uw reeds verkregen schadeattesten ook terugvinden op de website www.carattest.be.
Om privacyredenen mag het attest alleen aan u afgeleverd worden. We kunnen het dus niet in uw plaats aanvragen.
In de meeste gevallen kan een geïmporteerd voertuig ingeschreven worden door de verzekeraar via het platform Webdiv. Voertuigen daarentegen die niet voldoen aan alle inschrijvingsvoorwaarden van dit platform moeten ingeschreven worden bij een kantoor van DIV. Wij regelen de inschrijving van zulke voertuigen bij DIV.
Hieronder vindt u de te volgen procedure. Het is van het allergrootste belang dat elk van de stappen gevolgd wordt in de vermelde volgorde.
1. Geïmporteerde tweedehandsauto
Eerst en vooral moet u uw geïmporteerd voertuig presenteren aan de douane om het vignet E705 te verkrijgen.
Om dit te doen moet u over de volgende documenten beschikken:
Vervolgens moet uw voertuig gepreregistreerd worden met een e-ID-kaartlezer via de volgende link: https://es.mobilit.fgov.be/mas/login
Vervolgens moet uw voertuig naar de technische keuring voor verkoop waar u een aanvraag tot inschrijving zult krijgen.
Vervolgens moet u ons de volgende documenten toesturen:
Als de inschrijving niet kan gebeuren via het platform Webdiv, moet u ons bovenstaande documenten sturen met de post.
Na ontvangst van uw kenteken, moet u ons het nummer meedelen, zodat we u uw verzekeringskaart kunnen sturen.
2. Door de huidige eigenaar geïmporteerde tweedehandsauto
Eerst en vooral moet u uw geïmporteerd voertuig presenteren aan de douane om het vignet E705 te verkrijgen met:
Een preregistratie is niet nodig.
Vervolgens geven we u een formulier ‘aanvraag tot inschrijving’ met ons verzekeringsvignet, waarna u zich na afspraak naar een kantoor van DIV begeeft met:
Na ontvangst van uw kenteken, moet u ons het nummer meedelen, zodat we u uw verzekeringskaart kunnen sturen.
3. Geïmporteerde nieuwe auto
Als u een nieuwe auto gekocht hebt in het buitenland, zal de garagehouder u het formulier ‘aanvraag tot inschrijving’ geven. U hoeft ons gewoon dit ingevulde en ondertekende formulier te sturen en wij zullen uw voertuig inschrijven op Webdiv.
Wat gebeurt er als we uw voertuig niet kunnen inschrijven via Webdiv?
Eerst en vooral moet u zich ervan verzekeren dat u voertuig juist gepreregistreerd is. Als dat niet het geval is, neemt u contact op met uw garagehouder.
Stuur ons een e-mail naar klantendienst@coronadirect.be of contacteer ons telefonisch op het nummer 02/244.23.23. We zullen u een duplicaat van uw verzekeringskaart toesturen. Als deze afgelopen is, moet u uw nieuwe premie betalen, zodat we u een nieuwe verzekeringskaart kunnen sturen.
De aanvraag tot inschrijving moet u gegeven worden door de concessiehouder als het om een nieuw voertuig gaat. Bij een tweedehandsauto moet de vorige eigenaar de auto laten keuren voor verkoop voorafgaand aan de eigenlijke verkoop.
Als u een voertuig koopt dat niet laten keuren is door de vorige eigenaar, moet u dit doen met commerciële platen (Z-platen).
Als u klant bent bij ons, contacteer ons en we zullen uw voertuig voorlopig verzekeren, opdat u ermee naar de keuring voor verkoop kunt. Opgelet: in dit geval moet het voertuig ingeschreven zijn op naam van de eigenaar van het kenteken waarmee de technische keuring gedaan werd.
De eigenaar van het voertuig moet bij de politie aangifte doen van het verlies. Vervolgens moet ons een kopie van de aangifte gestuurd worden. We sturen u vervolgens een document ‘aanvraag tot inschrijving’ met een verzekeringsvignet.
De originele politieaangifte en de aanvraag tot inschrijving moeten vervolgens naar de DIV toegestuurd worden, waarna u een duplicaat van het inschrijvingsbewijs teruggestuurd krijgt. Indien u maar één van de twee delen van het inschrijvingsbewijs kwijt bent, dient u het deel dat nog in uw bezit is, mee te sturen naar de DIV, samen met de andere documenten.
In de meeste gevallen kan een geïmporteerd voertuig ingeschreven worden door de verzekeraar via het platform Webdiv. Voertuigen daarentegen die niet voldoen aan alle inschrijvingsvoorwaarden van Webdiv moeten ingeschreven worden bij een kantoor van DIV. Wij zorgen voor de inschrijving van deze voertuigen door de originele documenten die nodig zijn voor de inschrijving van uw voertuig bij DIV op te sturen.
Hieronder vindt u de te volgen procedure. Het is van het allergrootste belang dat elk van de stappen gevolgd wordt in de vermelde volgorde.
1. Geïmporteerde tweedehandsauto
Eerst en vooral moet u uw geïmporteerd voertuig presenteren aan de douane om het vignet E705 te verkrijgen met:
Vervolgens moet uw voertuig gepreregistreerd worden met een e-ID-kaartlezer via de volgende link: https://es.mobilit.fgov.be/mas/login
Ga met uw voertuig naar de technische keuring voor verkoop waar u een aanvraag tot inschrijving zult krijgen.
Vervolgens moet u ons de volgende documenten toesturen:
Als de inschrijving niet kan gebeuren via het platform Webdiv, moet u ons bovenstaande documenten sturen met de post.
Na ontvangst van uw kenteken, moet u ons het nummer meedelen, zodat we u uw verzekeringskaart kunnen sturen.
2. Door de huidige eigenaar geïmporteerde tweedehandsauto
Eerst en vooral moet u uw geïmporteerd voertuig presenteren aan de douane om het vignet E705 te verkrijgen met:
Een preregistratie is niet nodig.
Vervolgens geven we u een formulier ‘aanvraag tot inschrijving’ met ons verzekeringsvignet, waarna u zich na afspraak naar een kantoor van DIV begeeft met:
Na ontvangst van uw kenteken, moet u ons het nummer meedelen, zodat we u uw verzekeringskaart kunnen sturen.
3. Geïmporteerde nieuwe auto
Als u een nieuwe auto gekocht hebt in het buitenland, zal de garagehouder u het formulier ‘aanvraag tot inschrijving’ geven. U hoeft ons gewoon dit ingevulde en ondertekende formulier te sturen en wij zullen uw voertuig inschrijven op Webdiv.
De overdracht van een kenteken en/of voertuig is mogelijk: - Van ouder op kind (niet omgekeerd behalve bij overlijden van het kind)
Wij verstrekken u het formulier ‘aanvraag voor inschrijving’, waarnaar u zich naar DIV begeeft met: - Een verklaring van de eigenaar van de nummerplaat waarin hij bevestigt dat hij zijn kenteken overdraagt aan persoon X
Wij kunnen ons bezighouden met de formaliteiten bij DIV of u kunt zich na afspraak naar DIV begeven.
Een kilometerverzekering is gebaseerd op het aantal kilometers dat je per jaar rijdt. Je eerste premie bepalen we op basis van het aantal kilometers dat jij denkt het komende jaar te zullen rijden. Bij de start van je contract vragen we je kilometerstand op. Op het einde van het verzekeringsjaar vragen we opnieuw je kilometerstand op en berekenen we je premie opnieuw op basis van het aantal kilometers dat je werkelijk hebt gereden.
Reed je minder dan geschat? Dan betalen we je het verschil terug. Meer gereden? Dan leg je bij en ben je nog steeds correct verzekerd. In de daaropvolgende jaren vragen we bij iedere vervaldag je kilometerstand op en maken we de berekening opnieuw. Zo betaal je steeds alleen voor de kilometers die je werkelijk hebt gereden.
Vanaf 25.000 kilometer per jaar krijg je een vlak tarief en moet je voor extra gereden kilometers niets meer bijbetalen. Reed je uiteindelijk toch minder dan 25.000 kilometer? Dan krijg je alsnog een deel van je premie terug. Zo krijg je steeds het meest voordelige tarief!
Als je meer rijdt dan aanvankelijk geschat, betaal je bij voor de extra gereden kilometers. Dit bedrag wordt bepaald aan de hand van je kilometerstand aan het einde van het verzekeringsjaar. Je premie wordt dan opnieuw berekend op basis van het werkelijk aantal gereden kilometers en het verschil betaal je bij.
Vanaf 25.000 kilometer moet je voor extra gereden kilometers niets meer bijbetalen. In elk geval ben je altijd verzekerd voor alle garanties die je hebt gekozen. Of je nu meer of minder rijdt dan geschat.
Op het vlak van waarborgen, formules en service is er geen verschil. De manier waarop je premie wordt berekend is wel anders.
Bij een kilometerverzekering wordt je premie bepaald op basis van het aantal kilometers dat je jaarlijks rijdt. Zo betaal je alleen voor de kilometers die je werkelijk aflegt.
Bij een klassieke autoverzekering ligt de premie vast en spelen het aantal gereden kilometers geen rol. Verandert je persoonlijke situatie en rijd je plots een stuk minder, dan zal je geen geld terugkrijgen. Daarom vinden wij een kilometerverzekering meer correct. Dankzij onze kilometerverzekering betaalden wij al 3 miljoen euro terug aan onze klanten die tijdens de pandemie minder kilometers aflegden.
Corona Direct Verzekeringen biedt twee omniumverzekeringen aan:
1. Kleine Omnium
Deze verzekering dekt je in geval van diefstal, brand, glasbreuk, schade ten gevolge van de natuurkrachten en loslopende dieren, zonder franchise.
2. Full Omnium
Deze verzekering dekt dezelfde garanties als de Kleine Omnium + materiële schade aan je voertuig in geval van schade met eigen fout, schade zonder derden of vandalisme, met een vaste franchise van € 500 of € 250.
Tijdens de eerste 20.000 gereden kilometers van je verzekeringsperiode, krijg je bij een totaal verlies (afhankelijk van de gekozen omnium formule) de verzekerde waarde, die in je verzekeringscontract vermeld staat, volledig terugbetaald.
De waardevastheid is ook gewaarborgd gedurende de eerste 12 maanden van het contract ongeacht het aantal gereden kilometers. Na een periode 48 maanden vervalt de waardevastheid als er op dat moment nog geen 20.000 kilometers zijn gereden met de wagen.
We maken het even concreet: koop je een nieuw tweede voertuig waarmee je van plan bent slechts 5.000 km per jaar te rijden, dan krijg je bij een totaal verlies binnen de 4 jaar na het afsluiten van je contract de volledige factuurwaarde van je voertuig uitbetaald. Deze formule die voor extra bescherming zorgt is uniek op de markt!
De 20.000 kilometer waardevastheid is geldig voor de formules:
Na afloop van de 20.000 kilometers of wanneer de periode van minimaal 12 maanden en maximaal 48 maanden is verlopen, wordt de restwaarde van je wagen berekend door middel van een onafhankelijke expertise die de werkelijke waarde bepaald.
De restwaarde van je voertuig wordt bepaald aan de hand van de werkelijke waarde. Een onafhankelijke expert gaat na hoeveel je wagen op het moment van totaal verlies waard is. Er wordt rekening gehouden met de leeftijd, het aantal gereden kilometers en de algemene staat van het voertuig. We garanderen een restwaarde van minstens 10% van de verzekerde waarde.
Het kan interessant zijn om de verzekerde waarde van je voertuig met 10% te verhogen indien je een mooie korting hebt gekregen bij de aankoop van je wagen. In het geval van een totaal verlies krijg je dan ook 10% extra uitbetaald.
We bieden inderdaad een kilometerverzekering aan voor motorfietsen. Meer info vind je hier.
Ja, onder de volgende voorwaarden:
Een aanhangwagen van minder dan 750 kg is gratis verzekerd in de Burgerlijke Aansprakelijkheid van je wagen. Wij verzekeren geen aanhangwagens van meer dan 750 kg.
Een bob-chauffeur is een bestuurder met een geldig rijbewijs die niet samenwoont met u en die met uw wagen rijdt, terwijl u (of een persoon uit uw huishouden) passagier bent. Elke bob-chauffeur is bij een ongeval gedekt door de optionele garantie voor bestuurders, ook al hebt u deze garantie niet expliciet genomen.
Dat betekent dat we de lichamelijke letsels van een bob-chauffeur dekken, als deze een ongeval in fout heeft. Als hij in recht is, vergoedt de tegenpartij de letsels van de bob-chauffeur. Deze dekking is automatische inbegrepen in uw contract zonder verhoging van de premie.
De hoofdbestuurder is de persoon die het vaakst met de wagen zal rijden. Op basis van o.a. de leeftijd en de rijervaring van de hoofdbestuurder wordt de verzekeringspremie berekend. Het is mogelijk om een andere hoofdbestuurder op te geven, maar die moet wel op hetzelfde adres wonen als de persoon die het verzekeringscontract afsluit (= de verzekeringsnemer).
Het is niet nodig dat een bob-chauffeur als bestuurder vermeld staat op je verzekeringscontract. Bij ons is elke bob-chauffeur bij een ongeval gedekt door de garantie voor bestuurders, ook al werd deze garantie niet expliciet genomen.
De factuurwaarde is het bedrag dat je effectief hebt betaald bij de aankoop van je wagen inclusief alle opties en BTW en na het toepassen van eventuele kortingen.
De factuurwaarde van je wagen heeft geen invloed op de premie voor de Burgerlijke Aansprakelijkheid, rechtsbijstand en bestuurdersverzekering.
Ja, als u kunt aantonen dat u vijf jaar verzekerd was zonder ongeval. U moet ons gewoon een rijgeschiktheidsattest sturen dat afgegeven is door het CARA, het Centrum voor Rijgeschiktheid en Voertuigaanpassing.
U kunt contact opnemen met het CARA op het nummer 02/244.15.52 of via e-mail cara@vias.be om een afspraak te maken. De onderzoeken van het CARA zijn gratis. Opgelet: eenmaal u verzekerd bent bij ons, profiteert u van de garantie ‘58+ verzekerd voor het leven’. Dat betekent dat we uw verzekering niet zullen opzeggen ten gevolge van een schadegeval (behalve bij verzwarende omstandigheden zoals bv. dronkenschap).
Neem gewoon telefonisch contact op met ons met de aanvraag voor inschrijving van het te verzekeren voertuig binnen handbereik. Deel ons ook de kilometerstand van het oude en nieuwe voertuig mee, als u een kilometerverzekering hebt.
U kunt ons deze informatie ook e-mailen naar klantendienst@coronadirect.be Dit geldt voor alle voertuigen die verzekerd kunnen worden via de applicatie WebDiv: Klik hier.
Wilt u de garanties van uw contract aanpassen, een bestuurder toevoegen of een adreswijziging doorgeven? Contacteer ons telefonisch op 02/244.23.23 of via e-mail: klantendienst@coronadirect.be. In het geval van een kilometerverzekering hebben we uw kilometerstand nodig om de gevraagde wijziging door te voeren.
We zullen u het document ‘aanvraag tot inschrijving’ verstrekken, zodra we uw ondertekende verzekeringsaanvraag ontvangen. Vervolgens begeeft u zich op afspraak naar DIV met:
Deel ons na ontvangst van uw nummerplaat het kentekennummer dat u werd toegekend mee.
Ja, u kunt uw polis opschorten als u uw voertuig gedurende één maand of langer niet gebruikt. Als u uw premie in delen betaalt, worden ook de betalingen opgeschort. Als u jaarlijks betaalt, wordt de premie voor de opschortingsperiode u terugbetaald op de jaarlijkse vervaldatum van uw contract. Vergeet ons niet te informeren via e-mail, telefoon of post als u wilt dat uw polis weer van kracht gaat moet worden.
Als u de garantie ‘vervangauto na ongeval’ hebt, hebt u recht op het volgende:
Dit aantal dagen wordt uitgebreid tot twintig opeenvolgende dagen als het voertuig dat betrokken was bij een ongeval technisch niet meer gerepareerd kan worden, als totaal verlies verklaard wordt of omdat de waarde van de reparaties hoger is dan de restwaarde van het voertuig. Als het voertuig gestolen is, wordt dit aantal dagen verlengd tot dertig opeenvolgende dagen.
Of u al dan niet fout hebt aan het ongeval, speelt geen enkele rol. Wij kiezen wie de diensten verleent. De garantie op een vervangauto geldt op voorwaarde dat deze garantie opgenomen is in uw verzekeringscontract voor elk ongeval dat zich voordoet in België of het Groothertogdom Luxemburg.
Als u uw voertuig laat herstellen bij een door Corona goedgekeurde garage, krijgt u ook een vervangauto voor de duur van de reparatie.
Uw premie wordt berekend op basis van meerdere criteria waaronder uw verzekeringshistoriek. Dit schadeattest krijgt u van uw vroegere verzekeraar(s).
Als u de afgelopen vijf jaar door dezelfde verzekeringsmaatschappij was verzekerd en u van verzekeraar wenst te veranderen, zal uw schadeattest u automatisch toegestuurd worden op het einde van uw contract.
Was u in de afgelopen vijf jaar verzekerd bij meerdere verschillende maatschappijen? Dan moet u bij elk van die maatschappijen een schadeattest aanvragen. U kunt een duplicaat van uw reeds verkregen schadeattesten ook terugvinden op de website www.carattest.be.
Om privacyredenen mag het attest alleen aan u afgeleverd worden. We kunnen het dus niet in uw plaats aanvragen.
In de meeste gevallen kan een geïmporteerd voertuig ingeschreven worden door de verzekeraar via het platform Webdiv. Voertuigen daarentegen die niet voldoen aan alle inschrijvingsvoorwaarden van dit platform moeten ingeschreven worden bij een kantoor van DIV. Wij regelen de inschrijving van zulke voertuigen bij DIV.
Hieronder vindt u de te volgen procedure. Het is van het allergrootste belang dat elk van de stappen gevolgd wordt in de vermelde volgorde.
1. Geïmporteerde tweedehandsauto
Eerst en vooral moet u uw geïmporteerd voertuig presenteren aan de douane om het vignet E705 te verkrijgen.
Om dit te doen moet u over de volgende documenten beschikken:
Vervolgens moet uw voertuig gepreregistreerd worden met een e-ID-kaartlezer via de volgende link: https://es.mobilit.fgov.be/mas/login
Vervolgens moet uw voertuig naar de technische keuring voor verkoop waar u een aanvraag tot inschrijving zult krijgen.
Vervolgens moet u ons de volgende documenten toesturen:
Als de inschrijving niet kan gebeuren via het platform Webdiv, moet u ons bovenstaande documenten sturen met de post.
Na ontvangst van uw kenteken, moet u ons het nummer meedelen, zodat we u uw verzekeringskaart kunnen sturen.
2. Door de huidige eigenaar geïmporteerde tweedehandsauto
Eerst en vooral moet u uw geïmporteerd voertuig presenteren aan de douane om het vignet E705 te verkrijgen met:
Een preregistratie is niet nodig.
Vervolgens geven we u een formulier ‘aanvraag tot inschrijving’ met ons verzekeringsvignet, waarna u zich na afspraak naar een kantoor van DIV begeeft met:
Na ontvangst van uw kenteken, moet u ons het nummer meedelen, zodat we u uw verzekeringskaart kunnen sturen.
3. Geïmporteerde nieuwe auto
Als u een nieuwe auto gekocht hebt in het buitenland, zal de garagehouder u het formulier ‘aanvraag tot inschrijving’ geven. U hoeft ons gewoon dit ingevulde en ondertekende formulier te sturen en wij zullen uw voertuig inschrijven op Webdiv.
Wat gebeurt er als we uw voertuig niet kunnen inschrijven via Webdiv?
Eerst en vooral moet u zich ervan verzekeren dat u voertuig juist gepreregistreerd is. Als dat niet het geval is, neemt u contact op met uw garagehouder.
Stuur ons een e-mail naar klantendienst@coronadirect.be of contacteer ons telefonisch op het nummer 02/244.23.23. We zullen u een duplicaat van uw verzekeringskaart toesturen. Als deze afgelopen is, moet u uw nieuwe premie betalen, zodat we u een nieuwe verzekeringskaart kunnen sturen.
De aanvraag tot inschrijving moet u gegeven worden door de concessiehouder als het om een nieuw voertuig gaat. Bij een tweedehandsauto moet de vorige eigenaar de auto laten keuren voor verkoop voorafgaand aan de eigenlijke verkoop.
Als u een voertuig koopt dat niet laten keuren is door de vorige eigenaar, moet u dit doen met commerciële platen (Z-platen).
Als u klant bent bij ons, contacteer ons en we zullen uw voertuig voorlopig verzekeren, opdat u ermee naar de keuring voor verkoop kunt. Opgelet: in dit geval moet het voertuig ingeschreven zijn op naam van de eigenaar van het kenteken waarmee de technische keuring gedaan werd.
De eigenaar van het voertuig moet bij de politie aangifte doen van het verlies. Vervolgens moet ons een kopie van de aangifte gestuurd worden. We sturen u vervolgens een document ‘aanvraag tot inschrijving’ met een verzekeringsvignet.
De originele politieaangifte en de aanvraag tot inschrijving moeten vervolgens naar de DIV toegestuurd worden, waarna u een duplicaat van het inschrijvingsbewijs teruggestuurd krijgt. Indien u maar één van de twee delen van het inschrijvingsbewijs kwijt bent, dient u het deel dat nog in uw bezit is, mee te sturen naar de DIV, samen met de andere documenten.
In de meeste gevallen kan een geïmporteerd voertuig ingeschreven worden door de verzekeraar via het platform Webdiv. Voertuigen daarentegen die niet voldoen aan alle inschrijvingsvoorwaarden van Webdiv moeten ingeschreven worden bij een kantoor van DIV. Wij zorgen voor de inschrijving van deze voertuigen door de originele documenten die nodig zijn voor de inschrijving van uw voertuig bij DIV op te sturen.
Hieronder vindt u de te volgen procedure. Het is van het allergrootste belang dat elk van de stappen gevolgd wordt in de vermelde volgorde.
1. Geïmporteerde tweedehandsauto
Eerst en vooral moet u uw geïmporteerd voertuig presenteren aan de douane om het vignet E705 te verkrijgen met:
Vervolgens moet uw voertuig gepreregistreerd worden met een e-ID-kaartlezer via de volgende link: https://es.mobilit.fgov.be/mas/login
Ga met uw voertuig naar de technische keuring voor verkoop waar u een aanvraag tot inschrijving zult krijgen.
Vervolgens moet u ons de volgende documenten toesturen:
Als de inschrijving niet kan gebeuren via het platform Webdiv, moet u ons bovenstaande documenten sturen met de post.
Na ontvangst van uw kenteken, moet u ons het nummer meedelen, zodat we u uw verzekeringskaart kunnen sturen.
2. Door de huidige eigenaar geïmporteerde tweedehandsauto
Eerst en vooral moet u uw geïmporteerd voertuig presenteren aan de douane om het vignet E705 te verkrijgen met:
Een preregistratie is niet nodig.
Vervolgens geven we u een formulier ‘aanvraag tot inschrijving’ met ons verzekeringsvignet, waarna u zich na afspraak naar een kantoor van DIV begeeft met:
Na ontvangst van uw kenteken, moet u ons het nummer meedelen, zodat we u uw verzekeringskaart kunnen sturen.
3. Geïmporteerde nieuwe auto
Als u een nieuwe auto gekocht hebt in het buitenland, zal de garagehouder u het formulier ‘aanvraag tot inschrijving’ geven. U hoeft ons gewoon dit ingevulde en ondertekende formulier te sturen en wij zullen uw voertuig inschrijven op Webdiv.
De overdracht van een kenteken en/of voertuig is mogelijk: - Van ouder op kind (niet omgekeerd behalve bij overlijden van het kind)
Wij verstrekken u het formulier ‘aanvraag voor inschrijving’, waarnaar u zich naar DIV begeeft met: - Een verklaring van de eigenaar van de nummerplaat waarin hij bevestigt dat hij zijn kenteken overdraagt aan persoon X
Wij kunnen ons bezighouden met de formaliteiten bij DIV of u kunt zich na afspraak naar DIV begeven.
Een kilometerverzekering is gebaseerd op het aantal kilometers dat je per jaar rijdt. Je eerste premie bepalen we op basis van het aantal kilometers dat jij denkt het komende jaar te zullen rijden. Bij de start van je contract vragen we je kilometerstand op. Op het einde van het verzekeringsjaar vragen we opnieuw je kilometerstand op en berekenen we je premie opnieuw op basis van het aantal kilometers dat je werkelijk hebt gereden.
Reed je minder dan geschat? Dan betalen we je het verschil terug. Meer gereden? Dan leg je bij en ben je nog steeds correct verzekerd. In de daaropvolgende jaren vragen we bij iedere vervaldag je kilometerstand op en maken we de berekening opnieuw. Zo betaal je steeds alleen voor de kilometers die je werkelijk hebt gereden.
Vanaf 25.000 kilometer per jaar krijg je een vlak tarief en moet je voor extra gereden kilometers niets meer bijbetalen. Reed je uiteindelijk toch minder dan 25.000 kilometer? Dan krijg je alsnog een deel van je premie terug. Zo krijg je steeds het meest voordelige tarief!
Als je meer rijdt dan aanvankelijk geschat, betaal je bij voor de extra gereden kilometers. Dit bedrag wordt bepaald aan de hand van je kilometerstand aan het einde van het verzekeringsjaar. Je premie wordt dan opnieuw berekend op basis van het werkelijk aantal gereden kilometers en het verschil betaal je bij.
Vanaf 25.000 kilometer moet je voor extra gereden kilometers niets meer bijbetalen. In elk geval ben je altijd verzekerd voor alle garanties die je hebt gekozen. Of je nu meer of minder rijdt dan geschat.
Op het vlak van waarborgen, formules en service is er geen verschil. De manier waarop je premie wordt berekend is wel anders.
Bij een kilometerverzekering wordt je premie bepaald op basis van het aantal kilometers dat je jaarlijks rijdt. Zo betaal je alleen voor de kilometers die je werkelijk aflegt.
Bij een klassieke autoverzekering ligt de premie vast en spelen het aantal gereden kilometers geen rol. Verandert je persoonlijke situatie en rijd je plots een stuk minder, dan zal je geen geld terugkrijgen. Daarom vinden wij een kilometerverzekering meer correct. Dankzij onze kilometerverzekering betaalden wij al 3 miljoen euro terug aan onze klanten die tijdens de pandemie minder kilometers aflegden.
Corona Direct Verzekeringen biedt twee omniumverzekeringen aan:
1. Kleine Omnium
Deze verzekering dekt je in geval van diefstal, brand, glasbreuk, schade ten gevolge van de natuurkrachten en loslopende dieren, zonder franchise.
2. Full Omnium
Deze verzekering dekt dezelfde garanties als de Kleine Omnium + materiële schade aan je voertuig in geval van schade met eigen fout, schade zonder derden of vandalisme, met een vaste franchise van € 500 of € 250.
Tijdens de eerste 20.000 gereden kilometers van je verzekeringsperiode, krijg je bij een totaal verlies (afhankelijk van de gekozen omnium formule) de verzekerde waarde, die in je verzekeringscontract vermeld staat, volledig terugbetaald.
De waardevastheid is ook gewaarborgd gedurende de eerste 12 maanden van het contract ongeacht het aantal gereden kilometers. Na een periode 48 maanden vervalt de waardevastheid als er op dat moment nog geen 20.000 kilometers zijn gereden met de wagen.
We maken het even concreet: koop je een nieuw tweede voertuig waarmee je van plan bent slechts 5.000 km per jaar te rijden, dan krijg je bij een totaal verlies binnen de 4 jaar na het afsluiten van je contract de volledige factuurwaarde van je voertuig uitbetaald. Deze formule die voor extra bescherming zorgt is uniek op de markt!
De 20.000 kilometer waardevastheid is geldig voor de formules:
Na afloop van de 20.000 kilometers of wanneer de periode van minimaal 12 maanden en maximaal 48 maanden is verlopen, wordt de restwaarde van je wagen berekend door middel van een onafhankelijke expertise die de werkelijke waarde bepaald.
De restwaarde van je voertuig wordt bepaald aan de hand van de werkelijke waarde. Een onafhankelijke expert gaat na hoeveel je wagen op het moment van totaal verlies waard is. Er wordt rekening gehouden met de leeftijd, het aantal gereden kilometers en de algemene staat van het voertuig. We garanderen een restwaarde van minstens 10% van de verzekerde waarde.
Het kan interessant zijn om de verzekerde waarde van je voertuig met 10% te verhogen indien je een mooie korting hebt gekregen bij de aankoop van je wagen. In het geval van een totaal verlies krijg je dan ook 10% extra uitbetaald.
We bieden inderdaad een kilometerverzekering aan voor motorfietsen. Meer info vind je hier.
Ja, onder de volgende voorwaarden:
Een aanhangwagen van minder dan 750 kg is gratis verzekerd in de Burgerlijke Aansprakelijkheid van je wagen. Wij verzekeren geen aanhangwagens van meer dan 750 kg.
Een bob-chauffeur is een bestuurder met een geldig rijbewijs die niet samenwoont met u en die met uw wagen rijdt, terwijl u (of een persoon uit uw huishouden) passagier bent. Elke bob-chauffeur is bij een ongeval gedekt door de optionele garantie voor bestuurders, ook al hebt u deze garantie niet expliciet genomen.
Dat betekent dat we de lichamelijke letsels van een bob-chauffeur dekken, als deze een ongeval in fout heeft. Als hij in recht is, vergoedt de tegenpartij de letsels van de bob-chauffeur. Deze dekking is automatische inbegrepen in uw contract zonder verhoging van de premie.
De hoofdbestuurder is de persoon die het vaakst met de wagen zal rijden. Op basis van o.a. de leeftijd en de rijervaring van de hoofdbestuurder wordt de verzekeringspremie berekend. Het is mogelijk om een andere hoofdbestuurder op te geven, maar die moet wel op hetzelfde adres wonen als de persoon die het verzekeringscontract afsluit (= de verzekeringsnemer).
Het is niet nodig dat een bob-chauffeur als bestuurder vermeld staat op je verzekeringscontract. Bij ons is elke bob-chauffeur bij een ongeval gedekt door de garantie voor bestuurders, ook al werd deze garantie niet expliciet genomen.
De factuurwaarde is het bedrag dat je effectief hebt betaald bij de aankoop van je wagen inclusief alle opties en BTW en na het toepassen van eventuele kortingen.
De factuurwaarde van je wagen heeft geen invloed op de premie voor de Burgerlijke Aansprakelijkheid, rechtsbijstand en bestuurdersverzekering.
Ja, als u kunt aantonen dat u vijf jaar verzekerd was zonder ongeval. U moet ons gewoon een rijgeschiktheidsattest sturen dat afgegeven is door het CARA, het Centrum voor Rijgeschiktheid en Voertuigaanpassing.
U kunt contact opnemen met het CARA op het nummer 02/244.15.52 of via e-mail cara@vias.be om een afspraak te maken. De onderzoeken van het CARA zijn gratis. Opgelet: eenmaal u verzekerd bent bij ons, profiteert u van de garantie ‘58+ verzekerd voor het leven’. Dat betekent dat we uw verzekering niet zullen opzeggen ten gevolge van een schadegeval (behalve bij verzwarende omstandigheden zoals bv. dronkenschap).
Neem gewoon telefonisch contact op met ons met de aanvraag voor inschrijving van het te verzekeren voertuig binnen handbereik. Deel ons ook de kilometerstand van het oude en nieuwe voertuig mee, als u een kilometerverzekering hebt.
U kunt ons deze informatie ook e-mailen naar klantendienst@coronadirect.be Dit geldt voor alle voertuigen die verzekerd kunnen worden via de applicatie WebDiv: Klik hier.
Wilt u de garanties van uw contract aanpassen, een bestuurder toevoegen of een adreswijziging doorgeven? Contacteer ons telefonisch op 02/244.23.23 of via e-mail: klantendienst@coronadirect.be. In het geval van een kilometerverzekering hebben we uw kilometerstand nodig om de gevraagde wijziging door te voeren.
We zullen u het document ‘aanvraag tot inschrijving’ verstrekken, zodra we uw ondertekende verzekeringsaanvraag ontvangen. Vervolgens begeeft u zich op afspraak naar DIV met:
Deel ons na ontvangst van uw nummerplaat het kentekennummer dat u werd toegekend mee.
Ja, u kunt uw polis opschorten als u uw voertuig gedurende één maand of langer niet gebruikt. Als u uw premie in delen betaalt, worden ook de betalingen opgeschort. Als u jaarlijks betaalt, wordt de premie voor de opschortingsperiode u terugbetaald op de jaarlijkse vervaldatum van uw contract. Vergeet ons niet te informeren via e-mail, telefoon of post als u wilt dat uw polis weer van kracht gaat moet worden.
Als u de garantie ‘vervangauto na ongeval’ hebt, hebt u recht op het volgende:
Dit aantal dagen wordt uitgebreid tot twintig opeenvolgende dagen als het voertuig dat betrokken was bij een ongeval technisch niet meer gerepareerd kan worden, als totaal verlies verklaard wordt of omdat de waarde van de reparaties hoger is dan de restwaarde van het voertuig. Als het voertuig gestolen is, wordt dit aantal dagen verlengd tot dertig opeenvolgende dagen.
Of u al dan niet fout hebt aan het ongeval, speelt geen enkele rol. Wij kiezen wie de diensten verleent. De garantie op een vervangauto geldt op voorwaarde dat deze garantie opgenomen is in uw verzekeringscontract voor elk ongeval dat zich voordoet in België of het Groothertogdom Luxemburg.
Als u uw voertuig laat herstellen bij een door Corona goedgekeurde garage, krijgt u ook een vervangauto voor de duur van de reparatie.