Klachten

Klachten

Ben je niet tevreden? Vertel het ons dan gerust. Iedere dag zetten we alles op alles om je de beste service en producten te bieden. Maar elke klant is uniek, met eigen verwachtingen. En verzekeren is mensenwerk. De zaken kunnen dus soms anders verlopen dan je had gewenst. Elke opmerking of suggestie is voor ons belangrijk. We analyseren ze grondig, om eruit te leren en onze producten en diensten te verbeteren. We geloven dat het altijd beter kan.

Bij wie kan je terecht?

Vooreerst kan je onze Klantendienst bellen op het nummer 02 244 23 23. De medewerkers van Corona Direct maken graag tijd vrij om naar je te luisteren en een oplossing te zoeken. Ze kunnen op basis van jouw dossier kijken naar de meeste geschikte oplossing en dit ook ineens behandelen.

Kom je er na een gesprek niet uit? Dan kan u nog steeds onze dienst Klachtenbeheer contacteren via het volgende e-mailadres: klachten@coronadirect.be of via gewone post.

Goed om te weten: je mag van ons een gepersonaliseerd antwoord verwachten. Het is dan ook belangrijk dat we weten wie je bent. Bezorg ons jouw naam, adres en contactgegevens en we gaan voor je aan de slag.

Om je optimaal te kunnen helpen, bezorg je ons best zoveel mogelijk info over je opmerking of suggestie:

  • jouw polisnummer
  • korte beschrijving van jouw opmerking, suggestie of klacht
  • jouw verwachtingen
  • eventuele bewijsstukken
  • hoe we je het best kunnen bereiken

Wat gebeurt er nadien?

We onderzoeken jouw klacht grondig en objectief, zodat we tot een oplossing kunnen komen. Hierbij doen we een beroep op de ervaring en kennis van onze medewerkers in de verschillende verzekeringsdomeinen. Dit gebeurt strikt neutraal, want we werken onafhankelijk van de diensten die de producten en diensten van Corona Direct ontwikkelen, commercialiseren (marketing) en beheren. Bovendien zijn we gebonden aan onze discretieplicht.

Onze medewerkers behandelen jouw klacht grondig. Ontbreekt er basisinformatie, dan vragen ze die op. Nadien wordt het dossier op jouw naam aangemaakt en toegewezen aan een dossierbeheerder, vanaf dan jouw vaste contactpersoon. Hij stuurt jou zijn gegevens en is jouw rechtstreeks aanspreekpunt. Hij onderzoekt de klacht tot duidelijk is hoe de vork aan de steel zit.

Hoe lang loopt het onderzoek?
Jouw klacht wordt zo snel mogelijk behandeld. Hoelang dit precies duurt, hangt af van de complexiteit ervan, het aantal betrokken partijen en de tijd die nodig is om alle info te verzamelen. Duurt het onderzoek langer dan voorzien, dan brengt jouw dossierbeheerder je daarvan op de hoogte. Na afloop van het onderzoek informeert hij jou over zijn bevindingen en de eventuele oplossing.

Wat als er geen oplossing komt?

Komen jij en je dossierbeheerder bij Corona Direct Verzekeringen niet tot een oplossing, dan kan je je wenden tot de Ombudsman van de Verzekeringen via onderstaande contactgegevens. Deze onafhankelijke dienst zoekt samen met jou en Corona Direct een oplossing die voor alle partijen past.

Tip: Je richt je best eerst tot de dienst Klachtenbeheer, want de Ombudsdienst van de Verzekeringen raadplegen hen altijd vooraleer ze jouw dossier behandelen.

Ombudsman van de Verzekeringen
de Meeûssquare 35
1000 Brussel

Telefoon: +32 2 547 58 71
Fax: 02 547 59 75
E-mail: info@ombudsman-insurance.be
Website: www.ombudsman-insurance.be

 

Geschillen over je contract kunnen ook voorgelegd worden aan de bevoegde Belgische rechtbanken.

Vragen of hulp nodig? We helpen je graag verder